Chemické čerpadlo Honda WMP 20

Motorové chemické čerpadlo WMP20 je určeno primárně pro čerpání a transport
celé řady kapalných chemických látek, které by svým působením mohly poškodit
kovové části standardního vodního čerpadla. Motorové chemické čerpadlo ocení
například hasiči při likvidaci ekologických havárií nebo v chemickém průmyslu
pro odčerpávání nebo transport kapalných látek v podobě například zemědělských
hnojiv, průmyslových kapalin a jiných chemických látek. Přestože je dokonale
vhodné i k čerpání pitné vody, není certifikováno pro použití v potravinářském
průmyslu.
Model speciálního čerpadla na kapalné chemikálie. Proto jsou jak samotná
skříň čerpadla i oběžné kolo vyrobeny ze speciálního plastu, odolného působení
celé řady kapalných chemických látek a žíravin. Seznam látek, které lze
čerpadlem čerpat je uveden v přiloženém dokumentu ke stažení "Seznam látek
pro WMP20". Čerpadlo pohání profesionální motor řady GX s lehkým startem
a to vše je zavěšeno v pevném ocelovém rámu.
OD MOŘSKÉ VODY AŽ PO KYSELINU SÍROVOU
Toto motorové chemické čerpadlo je svým provedením a výkonem určeno převážně
pro čerpání celé řady chemických látek jak z oblasti zemědělství, tak i
technických chemikálií z oblasti chemického průmyslu, zemědělství, ale i
z oblasti hasičských záchranných sborů. Celá soustava je uložena na pružných
silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru
25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození
a zároveň slouží jako transportní madlo pro snadnou manipulaci. Spolehlivý
profesionální čtyřtaktní motor je s dostatečnou rezervou bez problémů
schopen pohánět i vodní čerpadlo o max. průtoku až 830 litrů za minutu.
Základní výbava čerpadla zahrnuje kromě stroje samotného také sací koš,
příslušné šroubení a hadicové nástavce s hadicovými svorkami pro hadici o
průměru 50 mm. Ovládání čerpadla je velice snadné a jednoduché. Stačí
natankovat, čerpadlo postavit na vodorovnou plochu, čerpací skříň zalít
příslušnou chemickou látkou, motor nastartovat zatažením za rukojeť ručního
startéru, počkat až si čerpadlo kapalinu nasaje. Po nasátí lze množství
přečerpávané kapaliny regulovat otáčkami motoru. Čerpadlo je utěsněno velmi
kvalitní mechanickou hřídelovou ucpávkou z karbidu křemíku, která je sice
velmi odolná vůči abrazivnímu působení přečerpávané kapaliny, ale velmi
náchylná na přehřátí. Proto je nutné před nastartováním motoru vždy čerpadlo
opatrně zalít příslušnou kapalinou. Díky patentově chráněnému vzoru oběžného
kola a přesné výrobě nedochází za chodu čerpadla ke zbytečným ztrátám a
čerpadlo je schopno poskytovat vysokou sací schopnost na vstupu a vysoký tlak
na výstupu z čerpadla. Konstrukce čerpadla je dostatečně robustní a pevná
nekroutí se a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Údržba
čerpadla je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru
a proplachování čerpadla po použití. Čerpadlo není certifikováno pro použití
v potravinářském průmyslu!
Technické specifikace |
Chemické čerpadlo Honda WMP 20 |
Jmenovitý výkon motoru (kW/min-1) |
3,6 |
Úroveň akustického tlaku v místě obsluhy - dB(A) |
92 |
Startování |
Ruční |
Maximální průtok (l/min) |
833 |
Celková výtlačná výška (m) |
32 |
Sací hloubka (m) |
8 |
Max.zrnitost nečistot ve vodě (mm) |
5 |
Průměr šroubení vstup / výstup (mm) |
50 / 50 |
Suchá hmotnost (kg) |
26 |
Typ motoru |
4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Garantovaná hladina hluku - dB(A) |
106 |
Systém zapalování |
Tranzistorové bezkontaktní |
Vrtání a zdvih (mm) |
68 x 45 |
Chlazení |
Nucené vzduchem |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) |
520 x 400 x 450 |
Objem palivové nádrže (litrů) |
3,1 |
Zdvihový objem (cm3) |
163 |
Objem olejové náplně (litrů) |
0,6 |
Tlak (bar) |
3,2 |
Max.provozní doba na nádrž (hod) |
2,3 |
Model motoru |
GX 160 |
Pracovní otáčky motoru (ot.min-1) |
max. 3600 |

ZÁRUKA 5 LET
Kupujícímu je poskytována prodloužená záruka až na dobu 5 let. Prodloužení
záruční lhůty nad rámec zákonné je podmíněno technickou prohlídkou
stroje po uplynutí každých 12 měsíců od data prodeje a potvrzení v
Servisní knížce autorizovaným servisem HONDA. K zachování běhu
pětileté záruky je i po uplynutí základní záruční doby nutné
předávat stroj k pravidelným ročním kontrolám do autorizovaného
servisu HONDA. Provedení kontroly bude potvrzeno zákazníkovi v Servisní
knížce. Tím je splněna podmínka pravidelné roční kontroly a tím je
umožněno prodloužení záruky o další rok, a to až do celkové doby
trvání 5 let ode dne převzetí stroje zákazníkem. Prodloužená záruka
je podmíněna používáním výhradně originálních náhradních dílů, spotřebního
materiálu a provozních kapalin HONDA. Tyto roční prohlídky jsou
hrazeny zákazníkem dle platného ceníku prací autorizovaného servisu
HONDA, který prohlídku provádí.

PRŮMYSLOVÝ PROFESIONÁLNÍ MOTOR
Benzínové spalovací motory jsou pro Hondu nosným výrobním programem,
který položil základy celé výrobní divizi motorových strojů, tzn.
Honda Power Equipment. Historie výroby spalovacích motorů pro pohon
pracovního zařízení se začala psát v roce 1953. Během krátké doby
si spalovací motory Honda vybudovaly renomé špičky na trhu. I díky
výrobě těchto motorů je společnost Honda největším světovým výrobcem
spalovacích motorů. Průmyslové motory dnes představují jednoznačnou
špičku mezi pohonnými jednotkami malé stavební, zemědělské, zahradní
a jiné techniky. Jako jediné zvládají enormní zátěž profesionálního
provozu v drsných podmínkách stavenišť ve strojích jako je řezací
technika na beton, vibrační technika, elektrocentrály a čerpadla,
ale i v oblasti zemědělství, lesnictví a zahradnictví. Průmyslové
profesionální motory byly historicky u Hondy v padesátých letech
minulého století nasazeny jako pohonné jednotky generátorů a rotavátorů.
Poté následovaly další aplikace a dnes najdete motor Honda v celém
spektru nabídky motorových strojů.

„SILIKON-KARBIDOVÁ“ MECHANICKÁ UCPÁVKA
Jedná se o hřídelové těsnění s pružinou, skládající se z několika
součástí, která utěsňuje rotační oběžné kolo v čerpadlové skříni
vodního čerpadla a předchází tak průniku vody do motoru a jeho následného
poškození vodou. Při čerpání vody obsahující abrazivní složky musí
mechanické ucpávky hřídele odolávat opotřebení, a pokud bude čerpadlo
v chodu bez naplnění komory čerpadla vodou ještě před spuštěním motoru,
budou se rychle přehřívat a opotřebovávat. Kalová čerpadla značky
Honda obsahují mechanické ucpávky hřídele z karbidu křemíku, zkonstruované
zvláště vzhledem k vysoké odolnosti vůči abrazivnímu působení
přečerpávaných látek.

PRUŽNÉ ULOŽENÍ ČERPADLA V RÁMU
Motor za chodu a proudící vody čerpadlem produkují jisté vibrace,
jejichž velikost je závislá na míře zatížení. Celek motoru a čerpadlové
skříně je uložen v ochranném nosném rámu, ve kterém při provozu
čerpadlo stojí. Aby nedocházelo k přenosu vibrací na rám čerpadla a
tím k nestabilní poloze na ploše a zvýšené hlučnosti čerpadla za
chodu, je uložení motoru čerpadla na ocelovo-pryžových silentblocích
se sklonem 45°, které zajišťuje dokonalé odstínění přenosu vibrací
od motoru na nosný rám čerpadla. Rámové motorové čerpadlo je tak za
chodu klidné a nezvyšuje se hlučnost od vibrujícího nosného rámu
čerpadla.